1. De la península Ibèrica.
2. Els visigots van arribar a la península Ibèrica després que els francs els derrotessin.
Al començament del segle v, els sueus, els alans i els vàndals van envair la península Ibèrica. El 416, l'emperador romà d'Occident va signar un pacte amb els visigots perquè expulsessin aquests pobles d'Hispània. Els visigots van obligar els vàndals i els alans a traslladar-se al nord de l'Àfrica, i van arraconar els sueus en el territori de l'actual Galícia. A canvi, van rebre terres al sud-est de la Gàl·lia, on van crear el regne visigot, amb capital a Tolosa.
L'any 507, els francs van vèncer els visigots i van expulsar-los de la Gàl·lia. Els visigots es van establir aleshores a la península Ibèrica i van fixar la capital a Toledo.
3. La seva activitat econòmica principal era l’agricultura; a més, les ciutats es van despoblar i les activitats artesanes van experimentar pocs canvis des de l’època romana. El comerç va decaure. D’altra banda, l’activitat econòmica més important de l’Imperi bizantí era el comerç, que es va desenvolupar gràcies a la rellevància de les ciutats. Allà també es concentraven els mercats i els tallers artesans. L’artesania es va especialitzar en productes de seda, esmalts i tapissos de qualitat.